Haberler
Okul bahçemize “Köşe kapmaca”, ”, “Yağ Satarım Bal Satarım”, “Sek-sek”, “Üçgen sek-sek”, “ “Köşe kapmaca”, “10'lu sek-sek” ve “Şekillerle kodlama oyunu” çizilerek boyanmıştır.
Öğrencilerimizin okul ortamından en verimli şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla oyun temelli öğrenme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlamak amaçlanmıştır.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı şenlikleri kapsamında Türk kültüründe önemli bir yeri olan çömlek yapımı etkinliği, uçurtma etkinliği, geneneksel çocuk oyunları, piknik vb etkinlikler planlandı ve uygulandı.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi mart ayı etkinlikleri kapsamında öğrenciler etkileşimli kitap okuma saatinde Mozaik, İglunun İçinde Ne Var ? isimli öykülerle buluştular. Kitabın içeriğindeki uyaklı kelimeler belirlenerek çalışma kağıtları hazırlandı. Uyaklı kelimeyi söyle isimli etkinlik uygulandı. Kitabın içerisinde geçen kahramanların isimleri öğrenildi ve resimleri çizildi. Çocukların ilgi ve istekleri doğrultusunda bilinmeyen kelimeler ile ilgili sohbet edildi.
Şubat ayında, dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında kültürümüzde önemli yeri olan kilim dokuma ile ilgili masal anlatıldı. Sanat etkinliğinde renkli eva süngerleri kullanılarak kilim dokuma çalışması yapıldı.Nasrettin Hoca’nın göle yoğurt mayalama fıkrası anlatıldı. Yoğurt mayalamayı yaparak yaşayarak öğrendiler. Çocuklar kültürümüzde yeri olan Nasrettin hocayı ve Keloğlanı tanıma fırsatı buldular. Eğlenerek öğrendiler.
Uygulamanın Adı: Açık Hava Kütüphanesi
Uygulamanın Özeti: Öğrenciler öğretmenlerinin rehberliğinde okul bahçesinde oluşturulan kütüphaneden istedikleri kitabı seçtiler. Seçtikleri öykü kitabının resimlerine bakarak arkadaşlarına anlattılar. Bu etkinlik ile çocuklar güneşten ve temiz havadan yararlanmış oldular.
Elde Edilmesi Beklenilen Sonuçlar: Çocukların hayal güçlerini geliştirmek. Temiz hava ve güneşten yararlanmalarını sağlayarak bedensel gelişimlerine olumlu katkıda bulunmak. Öğrencilerin el ve göz korrdinasyonunun gelişimine katkı sağlamak.
Ock
Uygulamanın Adı: Hikaye Taşları:
Uygulamanın Özeti: Öğrencilerimiz öğretmenlerimizin rehberliğinde renkli boya kalemlerini kullanarak aileleriyle birlikte topladıkları taşların üzerine resimler çizdiler. Daha sonra bu çizdikleri taşları masanın üzerine topladılar. Masanın üzerine toplanan taşlardan seçilerek ailelerinin rehberlğinde bir hikaye oluşturdular.
Elde Edilmesi Beklenen Sonuçlar: Öğrencilerin kendi isteklerini uygun dille ifade etmesini sağlamak. Öğrencilerin zihinsel gelişimlerine katıkıda bulunmak. Öğrencilerin yaratıcılıklarına katkıda bulunmak. Sözcük dağarcığını geliştirmek. Yazının günlük yaşamdaki önemini açıklamak.
Ock
Uykunun sağlığımız açısından önemi ile ilgili kazanımların daha kalıcı olması amacıyla pijama partisi düzenlendi. Sevimli pijamaları ile okula gelen 5/B şubesi öğrencilerimiz yapılan etkinlikte keyifli ve eğlenceli dakikalar yaşadılar.
Okulumuz okul öncesi öğretmenlerine masal anlatıcısı, drama eğitmeni ve oyun terapisti ’’Selma DAŞKIN ‘’ tarafından saat 10.01.2024 Tarihinde 11.30’ da zoom etkileşimli kitap okuma etkinliği düzenlendi. Masal Anlatıcısı Selma DAŞKIN öğrecilere pego nun oyun arkadaşı isimli öykü kitabını okudu. Kitabın içeriğindeki bilinmeyen kelimeler belirlendi ve bilinmeyen kelimelerin anlamları açıklandı. Öğrenciler evde aileleriyle birlikte masal küpleri ile öykü tasarlama çalışmaları yaptılar.
Öğrencilerimiz evlerinde aileleriye birlikte kendi çılgın çoraplarını tasarlayıp partiye bu çoraplarla geldiler. Sınıflarında çılgın çoraplarını tanıtıp sergilediler. Parti sonunda çorap eşleştirme oyunu oynandı. Damla Öğretmenimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Öğrencilerimiz gezegenlerin özelliklerini tanıdılar. Birce öğretmenimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Birnur Öğretmen ve öğrencileri tarafından okulumuz bahçesine fidan dikmişlerdir. Emeği geçen öğrencilerimize ve Birnur GİYER öğretmenimize teşekkür ederiz.
Velilerle, etkileşimli kitap okumanın nasıl yapıldığını uygulamalı olarak göstermek amacıyla sınıfa veli davet edildi. Velilerle birlikte Hikâye taşları isimli etkinlik gerçekleştirildi. Velilerle birlikte hikâye yazıldı. Kitap kapağı tasarlama çalışmaları yapıldı. Çocuklar hikâye de geçen kahramanların resimlerini taşlara çizdiler. Hazırlanan hikâye taşlarındaki resimlere göre ses tonu ile dikkat çekilerek, 5n1k sorular sorularak ve kitap sohbet havasında okunarak etkileşimli kitap okuma uygulaması yapıldı.